Catalan English French Spanish
   

PARTICIPACIÓ I EDUCACIÓ ALS ESPAIS NATURALS PROTEGITS 

Els seus objectius són la recollida d'informació in situ als espais protegits sobre la participació en la gestió (concreció en el plans de gestió) i els materials d'educació i d'interpretació que utilitzen, així com l'anàlisi de diferents documents sobre la gestió la participació i l'educació per a la sostenibilitat als espais protegits. Des d’aquest plantejament s’ha recollit, en aquest primer any, informació en vuit espais naturals europeus dels seus plans d’ús públic i les seves impressions i realitats relacionades amb la participació com a eina de gestió.
El treball realitzat consta d'una visita, l'emplenament d'una enquesta i la recollida de documentació específica. Aquest és un treball de dos anys que coordinen tres centres d’EA del Consell de Centres: l’escola del Parc de Deltebre, escola de natural del Corredor i Santa Marta CIEP de Viladrau, amb el suport de la Fundació Territori i Paisatge de la Caixa de Catalunya.
   

LA CULTURA DE PARTICIPACIÓN EN LOS CENTROS DE SECUNDARIA
Ana María Forestello

És un llibre que analitza i desgrana el procés de participació en els centres escolar, explica detalladament les parts, fent comprensibles els seus elements, les seves característiques i els seus mecanismes, on l'autora revela el procés en tots els seus components i qualitats, de manera que permet fer-nos conscients de la seva existència, la seva qualitat, els seus requisits, els camins a prendre, els obstacles i les possibilitats de millora, oferint una bateria d'instruments 'buenos, bonitos y baratos' que facilita la valoració de la qualitat dels processos participatius. S'indaga, així mateix, sobre la participació en tant que 'práctica política' en el marc del programa Agenda 21 escolar de Barcelona. Fent evident que 'a participar se aprende participando' i que els centres escolars poden contribuir a formar bons ciutadans que s'ocupin pels interessos grupals, pel compromís social i polític.