Inici > Què fem? > Formació > Educació per a la justícia climàtica

Educació per a la justícia climàtica

L’objectiu d’aquest curs era comprendre els temes més actuals sobre la justícia ambiental en funció del context social i ambiental presents, per tal d’actualitzar i adaptar la mirada des de l’educació ambiental als nous temps, a les informacions recents i a les noves tendències en el marc de l’actual emergència climàtica.

Dates: els dilluns 18 i 25 de novembre, 2 i 9 de desembre de 2019.

Horari: 17.30 a 20.30 hores, i 3 hores no presencials.   

Durada total: 15 hores.

Curs emmarcat dins del programa formatiu de tardor Estenem la Sostenibilitat. Organitzat per la SCEA, amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i la col·laboració de l’Aula Ambiental Bosc Turull.

 

1a Sessió: 18 de novembre 

  • Emergència climàtica: aclarint conceptes i evolució actual. A càrrec d’Amaranta Herrero, professora de sociologia ambiental a la UAB i membre de Climacció.
  • Construint sobiranies (energètiques, alimentàries, ecofeministes…). A càrrec d’Arnau Montserrat Activista agroecològic i membre de l’herbolari de Can Masdeu.

2a Sessió: 25 de novembre 

  • Arquitectura, urbanisme i dret a la ciutat. A càrrec de Gemma Barricart, estudiant d’arquitectura, membre d’Ecologistes en Acció i portaveu de Fridays for future Barcelona.
  • De l’espiral del deute a la desinversió fòssil.  A càrrec d’Alfons Pérez Investigador de l’Observatori del Deute en la Globalització (ODG).

3a sessió: 2 de desembre

  • Quin és el rol de l’educació ambiental i com ens situem. A càrrec de Joan Manel Riera, educador ambiental i director de l’Escola Natura del Corredor.

4a sessió: 9 de desembre

Tastet d’experiències educatives i emergència climàtica 

Informació pràctica

On?

Aula Ambiental Bosc Turull (Passeig Turull, 2 08023 Barcelona)

Quan?

18 i 25 de novembre 2 i 9 de desembre de 2019

Organitza
Amb el suport de: