Recerca en educació per a la sostenibilitat: de la investigació a la transformació de la pràctica educativa.

Carregant Esdeveniments

FORMADORES

Mireia Esparza i Genina Calafell, de la Universitat de Barcelona

OBJECTIUS

Tot i que sovint es percep que la recerca en educació per a la sostenibilitat està allunyada dels contextos educatius reals, aquesta formació busca valorar-la i establir ponts entre la investigació i la pràctica educativa. Dirigida a mestres, educadors/es ambientals i agents educatius amb interès a reflexionar i avançar en aquesta educació des de la perspectiva científica.

CONTINGUTS

Algunes veus de “la primera línia educativa“ expressen que la recerca en educació, i també la recerca en educació per a la sostenibilitat, està allunyada de la realitat i dels contextos educatius. En conseqüència, sovint les investigadores escoltem que la recerca acadèmica no connecta o no serveix per a avançar cap una educació per a la sostenibilitat efectiva i que aquesta no contribueix a donar resposta als reptes actuals. Aquesta formació pretén conèixer la recerca en educació per a la sostenibilitat per a valoritzar-la i, a la vegada, obrir ponts entre la recerca i els contextos educatius. Per això l’adrecem a mestres, educadores ambientals i agents educatius interessades en reflexionar i avançar en educació per a la sostenibilitat des la investigació científica.

Estructura:

  • La recerca en educació ambiental: per què és important? Característiques generals de la recerca educativa i trets propis de la recerca en educació ambiental
  • Els contextos ambientals: una bona font d’obtenció de dades. Estratègies segons el que es vol investigar.
  • La metodologia de recerca: obtenció i anàlisi de dades i estadística.
  • Contribucions de la recerca en ES a la pràctica educativa

METODOLOGIA

Es treballaran aquests continguts a partir de dos casos pràctics reals. El treball en grup és essencial i per aquest motiu es demana als participants estar presents a tota la formació de forma síncrona i amb càmera i micròfon actius.

Comparteix l'activitat

Go to Top