FINALITZADA – Recerca en educació per a la sostenibilitat: de la investigació a la transformació de la pràctica educativa.
Algunes veus de “la primera línia educativa” expressen que la recerca en educació, i també la recerca en educació per a la sostenibilitat, està allunyada de la realitat i dels contextos educatius. En conseqüència, sovint les investigadores senten a dir que la recerca acadèmica no connecta o no serveix per a avançar cap a una educació per a la sostenibilitat efectiva i que aquesta no contribueix a donar resposta als reptes actuals. Aquesta formació pretén conèixer la recerca en educació per a la sostenibilitat per a valorar-la i, a la vegada, obrir ponts entre la recerca i els contextos educatius. Per això l’adrecem a mestres, educadores ambientals i agents educatius interessades a reflexionar i avançar en educació per a la sostenibilitat des de la investigació científica.
Sobre el curs
Impartit per Genina Calafell (doctora en Educació Ambiental) i Mireia Esparza (doctora en Biologia), de la Universitat de Barcelona.
Estructura
- La recerca en educació ambiental: per què és important? Característiques generals de la recerca educativa i trets propis de la recerca en educació ambiental.
- Els contextos ambientals: una bona font d’obtenció de dades. Estratègies segons el que es vol investigar.
- La metodologia de recerca: obtenció i anàlisi de dades i estadística.
- Contribucions de la recerca en ES a la pràctica educativa
Metodologia
Es treballaran aquests continguts a partir de dos casos pràctics reals. El treball en grup és essencial i per aquest motiu es demana als participants estar presents a tota la formació de forma síncrona i amb càmera i micròfon actius.
Formació gratuïta. Subvencionada al 100% a través del programa Estenem la sostenibilitat de l’Ajuntament de Barcelona.