FINALITZADA – Recerca en educació per a la sostenibilitat: de la investigació a la transformació de la pràctica educativa.

Què en faig com a educador/a ambiental de la recerca en sostenibilitat?

Algunes veus de “la primera línia educativa” expressen que la recerca en educació, i també la recerca en educació per a la sostenibilitat, està allunyada de la realitat i dels contextos educatius. En conseqüència, sovint les investigadores senten a dir que la recerca acadèmica no connecta o no serveix per a avançar cap a una educació per a la sostenibilitat efectiva i que aquesta no contribueix a donar resposta als reptes actuals. Aquesta formació pretén conèixer la recerca en educació per a la sostenibilitat per a valorar-la i, a la vegada, obrir ponts entre la recerca i els contextos educatius. Per això l’adrecem a mestres, educadores ambientals i agents educatius interessades a reflexionar i avançar en educació per a la sostenibilitat des de la investigació científica. 

 

Sobre el curs

Impartit per Genina Calafell (doctora en Educació Ambiental) i Mireia Esparza (doctora en Biologia), de la Universitat de Barcelona.

Estructura
  1. La recerca en educació ambiental: per què és important? Característiques generals de la recerca educativa i trets propis de la recerca en educació ambiental.
  2. Els contextos ambientals: una bona font d’obtenció de dades. Estratègies segons el que es vol investigar.
  3. La metodologia de recerca: obtenció i anàlisi de dades i estadística.
  4. Contribucions de la recerca en ES a la pràctica educativa 
Metodologia

Es treballaran aquests continguts a partir de dos casos pràctics reals. El treball en grup és essencial i per aquest motiu es demana als participants estar presents a tota la formació de forma síncrona i amb càmera i micròfon actius. 

 

Formació gratuïta. Subvencionada al 100% a través del programa Estenem la sostenibilitat de l’Ajuntament de Barcelona.

Finalitzada

Informació pràctica

On?

En Línia

Quan?

Dijous 23 de novembre de 17 a 19:30

Organitza
Amb el suport de: