Recursos per a l’educació ambiental per al mes de maig
En el mes de maig compartim aquests recursos que ens arriben des de la SDEA (Servei de documentació d’educació ambiental)
Temàtiques: Ecologia – Llibres per a infants; Reciclatge – Llibres per a infants; Medi ambient – Protecció – Llibres per a infants.
Bunting, P. (2020), RBA.
Lectura adreçada a infants que tracta principalment la problemàtica dels residus que generem en la societat actual. Inclou informació i dades sobre com podem fer la recollida selectiva, quant triga a descompondre’s algunes restes… així com recomanacions per minimitzar la generació dels residus domèstics.
2. Crea tu jardín de aromáticas: aprende a elegirlas, cultivarlas y utilizarlas.
Temàtiques: Plantes aromàtiques; Botànica mèdica.
David-Bernadat, N., Hampikian, S., Lapouge-Déjean Brigitte, i Ayet, P. (2021), La Fertilidad de la Tierra.
Guia per a conèixer, cultivar i recol·lectar plantes aromàtiques, des de les clàssiques lavandes, marialluïsa, coriandre, etc., a les més desconegudes com el cost o la bergamota… entre d’altres. Com introduir-les en la nostra quotidianitat per a realçar plats i postres, aromatitzar vinagres, fer mascaretes de bellesa, etc.
Temàtiques: Plàstics – Llibres per a infants; Residus – Minimització – Llibres per a infants.
Kim, E. (2021). Jiwon Lee (il·lustador). Joventut.
Llibre juvenil amb informació precisa sobre el plàstic: com va sorgir, com es fabrica i utilitza, i com ha canviat el món, per bé i per mal. Es destaquen els avenços científics i els esforços sistemàtics de reducció de residus a tot el món (i afirmant que “el reciclatge per si sol no pot resoldre el nostre problema amb el plàstic”). Una història completa, plena d’informació per a capacitar als nens per a prendre millors decisions que beneficiïn el seu futur.
4. Refugiats climàtics: un gran repte del segle XXI
Temàtiques: Canvis climàtics; Política ambiental; Migració de pobles.
Pajares, M. (2020). Raig Verd.
Assaig que mostra la dimensió dels impactes climàtics i analitza en profunditat els desplaçaments i les migracions climàtiques que ja s’estan produint i també les que poden produir-se en les pròximes dècades. S’exposa com el canvi climàtic ha de ser una prioritat transversal en la gestió i organització de les polítiques públiques. No només per les conseqüències devastadores per al planeta, sinó també per a l’ésser humà.
Si ens voleu fer arribar informació sobre recursos educatius, envieu un correu a la secretaria tècnica de la SCEA: scea@scea.cat