Recursos per a l’educació ambiental recomanats pel mes de juliol
En aquest mes de juny hi ha hagut novetats bibliogràfiques incorporades al fons documental del Servei de Documentació d’Educació Ambiental de l’Ajuntament de Barcelona. Aquest mes la SDEA ha destacat:
Escrivà, A.
Y ahora yo qué hago: cómo evitar la culpa climàtica y pasar a la acción. Madrid : Capitán Swing, 2020.
Temàtiques: Canvis climàtics; Educació ambiental; Ecologia humana.
Actualment la població té una allau d’informació, es poden veure centenars de notícies sobre desastres naturals provocats pel canvi climàtic. Aquest llibre no és un full de ruta per arribar a tenir una societat sostenible, sinó que hi ha eines perquè cadascú impulsi el canvi en ell mateix i en els demés.
Paisaje transversal.
Escuchar y transformar la Ciudad : urbanismo colaborativo y participación ciudadana. Madrid : Libros de la Catarata : Fundación Arquia, 2018.
Temàtiques: Arquitectura i societat; Arquitectura – Factors humans; Arquitectura del paisatge urbà; Ordenació del paisatge; Urbanisme – Participació ciutadana.
L’urbanisme influeix en la qualitat de vida de les persones . L’entorn urbà és cada cop més important i som més conscients de la seva influència. En aquest llibre es presenten casos de col·laboració ciutadana, d’institucions cosa que provoca una concepció participativa de la ciutat en els seus entorns.
Tordjman, N.
El libro de los bichos. Madrid : Errata naturae, 2020.
Temàtiques: Insectes – Llibres per a infants.
Llibre il·lustrat sobre els ocells. Des de com distingir-los entre ells, quines particularitats tenen, com fan els nius, fins a les migracions, el cicle de vida, etc. Conté informació sobre més de 150 espècies d’ocells i al llarg del llibre es poden trobar codis QR per escoltar el cant dels ocells.
¿Somos lo que comemos?. Londres : Dorling Kindersley, 2015.
Temàtiques: Nutrició – Llibres per a infants; Alimentació – Llibres per a infants; Preguntes i respostes per a infants.
Aquest llibre ensenya com el cos humà és una màquina perfecta i com transforma el menjar dels àpats en energia. Està estructurat en tres blocs, com tenir un cos sa, quin tipus d’energia és necessària i quina quantitat necessitem.
Podeu consultar tots els materials i recursos a BCNexplor@, eina de descobriment de la documentació analògica o digital, gestionada pel SEDAC i les biblioteques departamentals de l’Ajuntament de Barcelona.
ALTRES RECURSOS
Com impular la transformació digital de l’escola
Els centres educatius tenen la necessitat d’integrar i d’utilitzar de forma eficaç les tecnologies digitals per tal de complir la seva missió essencial: educar els estudiants per viure, participar i progressar en una societat que s’enfronta a grans canvis tecnològics, culturals, econòmics, informatius i demogràfics.
L’informe ha estat elaborat per Miquel Àngel Prats i Elena Sintes i amb les aportacions de 10 experts en digitalització educativa: Liliana Arroyo, Annabel Fontanet, Pepe Menéndez, Elena Ojando, Enric Roca, Albert Sangrà, Xavier Sans i Jordi Simón, i ha comptat amb l’assessorament dels Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (Pilar Gargallo i Jordi Puche).
La publicació presenta 44 mesures a desenvolupar per part de l’administració educativa i dels centres educatius, sovint amb la col·laboració d’altres agents com ara els Ajuntaments, entitats comunitàries o Universitats.
Més informació i descarrega el document
“Salud y espacios naturales: Guía de recursos”
Aquesta guia aporta una àmplia recopilació de recursos sobre els beneficis que per a la salut i el benestar humà proporcionen uns espais naturals adequadament gestionats. S’han inclòs materials relatius a la temàtica delimitada, les sinergies entre salut i espais naturals, per la qual cosa s’han deixat al marge recursos generals sobre accessibilitat universal, patrimoni immaterial i boscos, entre altres àmbits temàtics pròxims.